Zobacz: https://autoszyby-warszawa.pl/polerowanie-lamp/

Prosty biznes plan przedsięwzięcia - Firma fonograficzna

Zamierzenia i cele firmy

Jesteśmy firmą fonograficzną zajmującą się wydawaniem płyt, organizacją koncertów i promowaniem zespołów. Firma powstała z myślą o młodych muzykach stawiających pierwsze kroki w show-biznesie. „AudioShow” jest swego rodzaju mentorem,opiekunem i mecenatem zespołów muzycznych.

Jak powszechnie wiadomo w naszym kraju panuje dziwne przekonanie: nieważny talent – ważne pieniądze lub obfita klatka piersiowa „artystki”. Nasze firma pragnie to zmienić.

W Polsce istnieje kilka firm fonograficznych,jednak z czystym sumieniem możemy stwierdzić, że żadna z nich nie ma nic wspólnego z promowaniem sztuki i kształtowaniem wrażliwości artystycznej, a nastawia się jedynie na zarabianie pieniędzy. Efektem tego jest to, że prawdziwa sztuka pozostaje niezauważona i w porównaniu zrynkiem muzycznym w innych krajach (chociażby europejskich) pozostajemydaleko w tyle. Chcemy promować rodzime klimaty i muzykę najbardziej trafiającą w gusta Polaków. Chodzi oczywiście o disco polo - przez jednych kochane, przez innych wyśmiewane (choć i oni w zaciszu swoich domów słuchają tej muzyki). Jednak rynek się nie myli i artyści disco polo to jedni z najlepiej zarabiających muzyków w naszym kraju, a stawkiza ich koncerty bardzo często są wyższe niż piosenkarzy oferujących bardziej mainstreamową muzykę.

Korzystając z własnych doświadczeń, planujemy w ciągu najbliższych dziesięciu lat poprawić sytuację na polskim rynku muzycznym. Naszym celem jest stworzenie szans zespołom, które na to zasługują, a niestety są ignorowane przez obecnychgigantów kiczu. Za priorytetowe zadanie postawiliśmy sobie pokazanie polskiej publiczności prawdziwej strony sztuki.

Opis przedsięwzięcia

Dwanieodłączne składniki sukcesu każdego nowego przedsięwzięcia to dobry pomysł na firmę oraz odpowiedni ludzie. Nasz personel postrzegany jest jako entuzjastyczny, niezwykle aktywny, zainteresowany i zawsze pełen nowych pomysłów.
Uważamy, że Polska ma odpowiednie geny kulturowe – to właśnie nasza ojczyzna wydała na świat takich geniuszy jak: Chopin, Paderewski, Szpilman, czy Moniuszko. Nasz kraj nie jest beznadziejnym przypadkiem, ale niewykluczone że będziemy musieli ponownie odkryć, wypracować i przećwiczyć te geny.

W naszej dziedzinie jesteśmy kompetentnymi specjalistami, dysponujemy niezbędnymi umiejętnościami i bez mrugnięcia oka wykonujemy pracę, która może się przyczynić do sukcesu prowadzonego przez nas przedsięwzięcia. Wiemy jak sztukę skutecznie wprowadzić na rynek tak, aby nie straciła ona na wartości.

Naszympierwszym celem jest zorganizowanie trasy koncertowej promującej zespół„milkovian”. Jest to młoda formacja pochodząca ze Skierniewic reprezentująca bardzo popularny na zachodzie gatunek muzyki zwany rockiem alternatywnym. Chłopaki zainspirowali nas bardzo luźnym podejściem do muzyki tj. nieograniczonym stereotypami i schematami. Jesteśmy przekonani, że wykonywana przez nich muzyka trafi do szerokiegogrona odbiorców i zmusi niejednego słuchacza do refleksji na temat polskiego rynku muzycznego.

Badanie rynku

Dzięki badaniom opinii publicznej wynika że społeczeństwo jest zainteresowane nowymi nurtami muzyki w naszym kraju. Na pytanie „Czy Twoim zdaniem w polskiej muzyce potrzebna jest odmiana?” ankietowani byli niemal jednogłośni:
Na pytanie „Jak określasz poziom polskiej muzyki?” ankietowani również wykazali się znudzeniem.

Przeprowadzonaankieta jest dowodem na to, że w polskim przemyśle fonograficznym potrzebne są zmiany. Polscy słuchacze są znudzeni komercją, chcą czegoś świeżego, nowego. „AudioShow” właśnie coś takiego chce im zaoferować

Reklama i promocja

Wielkość budżetu przeznaczonego na reklamę pozwala nam na zastosowanie środków takich jak:
- plakaty
- ulotki
- prasa
- radio

Dodatkowymi bezpłatnymi formami reklamy mogą być Internet, czy ewentualna wzmianka o koncertach w lokalnych gazetach.
Wczasie trwanie trasy koncertowej w miastach odwiedzanych przez zespół „milkovian” przeprowadzane będą wywiady z członkami formacji w miejscowych stacjach radiowych jak i w sklepach sieci EMPIK. Poza tym można skontaktować się z samym zespołem, który jest bardzo otwarty na ludzi i chętnie udzieli informacji na temat granej przez siebie muzyki ispraw związanych z trasą. Chłopaki posiadają bardzo przejrzystą i miłą dla oka stronę internetową www.milkovian.pl, na której można znaleźć z nimi kontakt telefoniczny bądź mailowy.

W miejscu odbywania się koncertu rozstawione będą „przystanki”, gdzie każdy będzie mógł dowiedzieć się o sprawach związanych z trasą koncertową, czy wyrazić własne zdanie na temat swoich zainteresowań muzycznych. Zebrane informacje z pewnością pomogą nam w organizacji kolejnych imprez w przyszłości.
 
Plan działania

Trasa koncertowa zespołu „milkovian” rozpocznie się 12 czerwca. Potrwa dokładnie miesiąc.
Namiejsca koncertów zostały wybrane kluby, które podobnie jak nasza firmaodczuwają potrzebę walki z „muzyką” komercyjną, czyli tak zwanym kiczem. Sprzedażą biletów przed koncertem zajmie się przeszkolona i zaufana osoba, a przed planowanym dniem koncertu osoby upoważnione przezwłaściciela pubu. Część dochodu zostaje u osoby która posiada lokal stanowi ona 10 % zysku.

Plan trasy koncertowej

12.06.2020    Zielona Góra - 4Lov
13.06.2020    Kostrzyn- Lato
14.06.2020    Gorzów Wlkp.- Vito
17.06.2020    Szczecin- Sonik
18.06.2020    Koszalin- Rzemyk
22.06.2020    Gdańsk - Sqotty
23.06.2020    Gdynia - Silvio
24.06.2020    Malbork - Loch
27.06.2020    Toruń - Lito
28.06.2020    Inowrocław - Danie
30.06.2020    Włocławek - Livaya
01.07.2020    Warszawa - Maskotka
02.07.2020    Skierniewice - Zjazd
03.07.2020    Łódź - Syrenka
06.07.2020    Kraków - Mit
07.07.2020    Częstochowa - Szef
09.07.2020    Tarnów - D'arta
10.07.2020    Zamość - Hop
12.07.2020    Lublin - Nutria

Prognoza wyników

Analizującwielkość rynku i konkurencje doszliśmy do wniosku ze trafiliśmy na zaniedbaną cześć przemysłu muzycznego. Dobierając wielkość zysku a sezonowość wybraliśmy miesiące letnie czerwiec lipiec na czas naszej trasy koncertowej. Powodem tej decyzji była grupa docelowa jaką są osobyw wieku 18-27 lat uczące się.
Więc analogicznie nasza ewentualna publiczność ma dużo czasu wolnego (wakacje).

Kolejnymkryterium jakim kierowaliśmy się przy prognozie zysków były lokale w których ma występować zespól „milkovian”. Większość klubów mieści się w atrakcyjnych lokalizacjach i występ jest zapewniony na 100 %. Przechodząc do konkretów dokując zestawienia zysków i start jesteśmy przekonani o sukcesie naszego przedsięwzięcia.

Koszty i przychody prognozujemy na następującym poziomie (do pogrupowania):

- opłaty związane z trasą koncertową (noclegi wyżywienie) - 8 000 zł     
- przychody ze sprzedaży płyt - 30 000 zł
- drukowanie (plakaty, ulotki itp.) - 12 000 zł    
- przychody ze sprzedaży biletów - 36 000 zł
- produkcja płyt - 10 000 zł     
- przychody ze sprzedaży gadżetów (koszulki, naszywki itp.) - 11 000 zł
- transport - 6 000 zł     
- reklama - 9 500 zł     
- rezerwa finansowa - 5 000 zł    
- materiały - 6 000 zł     
- wynagrodzenia - 15 000 zł

Zobacz: dzień matki prezent

Zobacz: Zmiana marki medycznej - jak to zrobić?